HomeNEWS / news

Construction of Kicevo highway – Oh bad project | The construction of the Kicevo highway – Ohrid is a bad project

Projekti i ndërtimit të autostradës Kërçovë – Ohër, është shembull se si nuk duhet të futemi në realizimin e një projekti të keq – thotë për Radion Evropa e Lirë, Drejtori i Ndermarrjes “Rrugët e Maqedonisë”, Ejup Rustemi.

By, përse projekti nuk është ndryshuar tërësisht? Rustemi thotë se janë shqyrtuar të gjitha mundësitë, por kur mbërrish në 80% të realizimit të projektit, s`ka kthim prapa.

“Tani kemi 13 rrëshqitje të reja të dheut dhe kur keni aq rrëshqitje dheu në ato vende që kanë qenë nga dy herë të projektuara dhe dy herë të ndërtuara, për herë të tretë paraqiten edhe 13 të tjera. Unë si drejtor kam edhe përgjegjësi juridike. Për këtë shkak të do të angazhojmë edhe një ekspert të jashtëm që duhet të gjejë zgjidhje teknike për stabilizimin e tërësishëm, që trafiku të jetë maksimalisht I sigurtë”, u shpreh drejtori i NP Rrugët e Maqedonisë, Ejup Rustemi.

By, si duhet të bindet opinioni se vazhdimisht po ndodhin rrëshqitje të reja të dheut dhe se paraqiten probleme në terren? Drejtori Rustemi thotë se janë ndërmarrë masa që situata të sanohet sa më shpejtë.

“Nuk e them këtë unë si Drejtor, por e thonë edhe ekspertët, e thotë Ebti Shtetëror për Revizion, se kur ke një projekt të keq dhe futesh në realizimin, nuk mund të tërhiqesh, por duhet ta përfundosh. Dhe, një risi për këtë projekt. Tani është i projektuar për shpejtësi të vozitjes me 100 kilometra në orë. Do të thotë duhet ta realizojmë autostradën ku shpejtësia do të jetë 100 kilometra në orë”, thotë Rustemi.

Projekti për ndërtimin e autostradës Kërçovë – Ohër po zgjat më shumë se një dekadë, kurse kostoja e ndërtimit është rreth 600 million euros. Deri tani, dy herë është tejkaluar afati i ndërtimit, kurse në trasenë e rrugës sërish paraqiten probleme me rrëshqitjen e dheut.

Qeveria mbetet në qëndrimin se rruga është me prioritet, por ka përsëritur vlerësimin se projekti fillestar I Qeverisë Gruevski ka patur lëshime të mëdha gjatë projektimit.

***

Назад нема, напред не се знае крајот за изградба на автопатот Кичево – Ohrid. Директорот на државни патишта Ејуп Рустеми тврди дека ова е пример како нè треба да се влезе во еден проект. И покрај тоа што бил дел од власта која го прифати, тој не чувствува одговорност, оти како пратеник не ги знаел деталите.

Господине Рустеми. The construction of the Kicevo highway – Охрид е нешто што со години се провлекува. Како директор на Јавното пртпријатие за државни патишта (ЈПДП) чуствувате ли одговорност што веќе десетта година се градат 57 километри автопат?

Ова е типичен пример како не треба да влеземе во реализација на еден проект кој е лош.

Зошто не го променивте целосно?

Ги разгледувавме сите можности, но кога ќе дојдеш на 80% реализација на проект, веќе не можеш да се вратиш назад. Веќе сега треба да гледаме како да го завршиме овој проект. Сега на пример имаме 13 нови свлечишта. И кога имаш толку свлечишта на оние места каде беа и по два пати проектирани и два пати изградени, и по трет пат ти се појавуваат уште 13 нови свлечишта, јас како директор ЈПДП имам и правна одговорност. За тоа ќе ангажираме сега надворешен експерт кој ќе треба да најде техничко решение за целосно стабилизирање на тие косини, бидејќи ние кога ќе пуштиме еден пат за сообраќај тој треба да е максимално безбеден.

До сега само 1км од овој пат чини 10,5 million. До каде ќе стигне цената на чинење, колку е реална оваа цена за еден километар?

Кога зборуваме за реализација, јас реков дека ова е типичен пример како не треба да влезеш да реализираш еден лош проект.

Yes, но вие сте дел од извршната власт веќе долго време. Не може да се изземе дека не сте учествувале во целата оваа приказна?

Сега кога зборуваме дека сме на власт, јас морам да зборувам за позицијата која ја имам тука а таа започна од 2020 year. Јас бев и пратеник во Собранието, ама кога си пратеник не ги имаш пред себе сите овие детали кои ги има еден директор на ЈПДП.

Како јавноста повторно да го прифати објаснувањето дека постојано има нови свлечишта, дека постојано се случува нешто лошо, излегуваат некакви проблеми таму на терен. А никој не презема ништо за да се санира ова, побрзо?

Значи не можеме да кажеме дека ништо не преземаме, ние ги преземаме сите можни мерки за што побргу да се санира тој проект. За тоа ви реков дека ова не го кажувам јас како директор на ЈПДП, туку тоа го кажуваат експертите и го кажува Државниот завод за ревизија, дека кога имаш таков лош проект и кога влегуваш на таква реализација, не можеме да се повлечеме туку мора да го завршиме. И уште една новина да ви кажам за овој проект, сега е проектиран за брзина на возење со 100 км/час. Значи ние треба да реализираме каде имаме автопат брзината ќе биде 100 км/час.